IT Service continuity management

IT Service continuity management

IT Service Continuity Management (IT SCM) yra procesas, skirtas katastrofų, susijusių su IT paslaugų nutrūkimu, valdymui. Šio proceso pagalba užtikrinamas IT paslaugų tiekimo nenutraukimas bei verslo tęstinumas.

IT SCM sąveikauja su visais ITSM/ITIL procesais, ypač su:

  • Service level management - suteikia IT SCM informaciją apie IT paslaugų įsipareigojimus
  • Availability management - palaiko IT SCM sukuriant ir įgyvendinant prevencijos priemones
  • Configuration management - nustato pagrindines, būtinas konfigūracijas kurios turėtų būti organizacijoje po IT atstatymo
  • Capacity management – užtikrina, jog verslo poreikiai yra patenkinami tinkamais IT resursais
  • Change management – užtikrina, jog IT SCM planai yra tinkami ir atnaujinti, taip pat kontroliuoja, jog IT SCM figūruotų visuose pakeitimuose, kurie gali įtakoti šį procesą

Business Continuity Management (BCM) apima rizikų analizę bei valdymą, suteikianti galimybę organizacijai užtikrinti minimalų aprūpinimą ir verslo veikimą bet kuriuo katastrofos metu. BCM tikslas yra sumažinti rizikas iki priimtino lygio, taip pat sukurti verslo atstatymo planą.


IT SCM yra BCM dalis ir yra priklausomas nuo informacijos pateiktos BCM. IT paslaugų prieinamumas yra užtikrinamas taikant kompleksinius sprendimus, kaip pvz. instaliuojant aukšto patikimumo sistemas, darant atsargines kopijas, kuriant atsargines (redundant) sistemas. Sėkmingam IT SCM įdiegimui reikalingas organizacijos valdančiųjų organų bei visų darbuotojų palaikymas.

Gartner statistika:

  • 30% įmonių turi veikiančius BCP
  • Tik 18% jų nors kartą testavo BCP
  • 91% įmonių turinčių BCP juos supranta kaip priešgaisrinės, purkštuvų ar praėjimo sistemos aprašymą.

Valandos prastovos kaina įvairiose įmonėse:

  • 42% - nežino
  • 38% - virš $50,000
  • 9% - tarp $10,001 ir $50,000
  • 6% - tarp $1,001 ir $10,000
  • 4% - mažiau nei $1,000

- 2005 Joint Survey of 639 Users Strohl Systems and The CPM Group

Pagrindiniai verslo nutrūkimo veiksniai:

  • Žmogiška klaida – 43.4%
  • Energijos tiekimo sutrikimai – 39.0%
  • Natūrali katastrofa – 8.8%
  • Terorizmas/sabotažas – 1.5%
  • Kita – 6.6%

Poveikis verslui:

  • 62% darbo produktyvumo sumažėjimas;
  • 40% pelno sumažėjimas;
  • 38% ryšių su klientais pablogėjimas.

- 2004 Veritas Survey of 1258 IT Professionals

"Smagioji" statistika:

  • 43% įmonių po katastrofos niekad neatsistato;
  • 25% iš likusių kompanijų užsidarys per 2 metus;
  • 90% įmonių praradusių duomenis užsidarys per 2 metus nuo katastrofos;
  • 80% įmonių užsidarė per metus po gaisro ar užtvindymo;
  • 50% įmonių susiduriančiu su 10 dienų ir ilgesniais kompiuterių, elektros tinklų sutrikimais niekada neatstatys savo pilnų finansinių pajėgumų
  • 1 iš 500 duomenų centrų su rimtais sutrikimais susiduria kiekvienais metais



Diskusija apie IT Service Continuity Management

Komentarai

Aptarimas
Tags: Continuity, saugumas, security, ITIL Paskutinį kartą keistas 21:51 Sek, 27 Sau 2008 , keitimus įvykdė Main. Peržiūrėtas 5,228 kartų Children Susiję puslapiai share Pasidalinti
Raktažodžiai